lördag 23 februari 2013

Kejtos värld

Lilla T har en docka som hon döpt till Kejto. Han fick nyligen ta över en babylift som jag hade till mina dockor när jag var liten. Babyliften hade tidigare en madrass och kudde, men de har försvunnit med tiden. I veckan sydde jag en ny kudde, som jag även sydde ett litet örngott till.


 Tygerna vann jag i Hönapönas tävling förra året.

 


Sen bestämde jag mig för att en virkad filt skulle passa utmärkt i babyliften. Jag letade rätt på lämpliga restgarner, men kunde sen inte hitta mitt virknålsfodral (där alla nålar utom en enda finns). Efter idogt letande fick jag ge upp. De är borta. Så nu ligger garnerna i en hög och väntar på att bli till en filt.


1 kommentar:

Emma sa...

åh nej! Hoppas du hittar dina virknålar! Fin kudde och vilken härlig docklift:)